onsdag 10 augusti 2011

MS

Jag läste i Aftonbladet nyss och blev riktigt rörd och ofantligt glad i hjärtat. Det har tydligen skett ett Genombrott i MS forskningen. De har hittat fler gener som har med MS att göra och det är tydligen ett stoort genombrott och kommer att leda till att MS kommer att kunna BOTAS. Det är ju helt sjukt ju!! Herregud för de brukar jag har tagit hand om och upplevt både mänskligt misär och storheter och triumfer så är jag så jävla glad för deras skull. MS är en lömsk sjukdom som smyger sig på en ibland fort ibland jättelångsamt. MS är mer en psykisk sjukdom än något annat för man vet ju inte hur mycket skovet kommer ta av ens funktioner och när Nästa skov kommer:( Dessutom blir ju MS värre av stress!

Näää fy fan vilka vidrigheter jag har sett..hur MS har brytit ner människor..många tårar och mycket tröst har jag fått ge!! Herregud vilken nyhet!!!:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar