söndag 10 maj 2009

Inblick i min dag!


Ibland så kommer jag på mig själv..Jag ska ju faktiskt bli sjuksköterska..Det är en rätt hissnande tanke och otroligt cooolt att jag går på utbildningen och om 2 ½ år ska bli sjuksköterska. Det känns så kul och så rätt.


MEN det är ju inte en dans på rosor just nu läser vi medicinsk grundkurs och ska ha prov den 29 maj.


Så här kan en text se ut!!


Inne i mitokondrien omvandlas pyruvat till acetyl - coenzym A och en process som benämns citronsyracykeln startar. Fettet i form av Glycerol och fettsyror blir också Acetyk CoA. Aminosyror från proteiner kan antingen ta vägen över pyruvat och acetyl CoA eller förbrännas direkt i citron syra cykeln.


bläääää..Men TACK och lov så kommer det inte bli såhär detalj rikt på provet det gäller bara att strukturera och göra en summering av det viktigaste..


Men hur jävla lätt är det på en skala ?? haha


over and out babeee
Min dröm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar