måndag 9 maj 2011

SOl

Vilken härlig dag det har varit!!!!

Jag blev tvungen att ta mig förbi kungstensgatan idag för att hämta en sak från jobbet:) åh det var så nice att gå på kungsgatan /sveagatan och titta på alla människor och bara njuta av det fina vädret:) Stockholm är verkligen en vacker stad och just kungsgatan är liksom lagom stor att gå på..trevliga affärer och restauranger:)

sen bar det av till jobbet där jag ombads ta hand om maten. Middag på mitt jobb är inte bara att svänga ihop..det handlar om storkök så ikväll laga jag en kyckling gryta med ris till 10 personer. Grytan jag lagar har en gammal dejt från pakistan lärt mig..närmare bestämt Yasir..

Man steker lök och vitlök sen häller man på en HANDfull näve med salt, spiskummin, paprika och gurkmeja! Det blir sååå gott:) man häller på ett glas vatten så att kryddorna verkligen kommer till..sen i med kyckling och krossade tomater..åh sen toppa av med lite matlagnings grädde:) MYCKET GOTT:)

Längtar redan till imorgon då jag ska springa..tänkte mig satsa på milen och ska se vad in tid blir imorgon såhär 2 dagar efteråt ;)

/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar