måndag 5 oktober 2009

Allvaret med högskolan

Såja då var det dags att verkligen visa vad man går för här på högskolan. Imorgon börjar min praktik på södertälje sjukhus. Avd 20 ska jag vara på. Känns ju skoj och så men vet inte hur mycket jag hinner njuta av att "arbeta" på ett sjukhus

Jag ska lämna in

En examinationsuppgift på 0,5 poäng i farmakologi
Samma fast 4,5 Poäng i Vårdvetenskap 2000 ord + 2 artiklar Referenser och formalia enligt APA Modellen (Gäller alla uppgifter iofs)
samma fast 3 Poäng i vetenskapliga metoder
Läkemedels beräkning i November 1 Poäng
Medicinsk mikrobiologi och vårdhygien 3,5 poäng
Sjuk sköterskan lärande och professionalisering 3 poäng

Det känns roligt ändå..tänkte beta av farmakologin på 0,5 poäng först sen Mikrobiologin.. efter det tar jag vårdvetenskap och vetenskapliga metoder..samma dokument ska inlämnas till 2 lärare. sen syrrans lärande och professonalisering

Just ja dessa ska vara klara i olika ordning före januari..så jag har ju gott om tid..men jag ska också vara förberedd inför 4 seminarium och läsa böcker och ta med vetenskapliga artiklar..ta reda på en människas livsberättelse och dokumentera utifrån vårdprocessen, ta hänsyn till värdighet och författningar m.m

Kör så det ryker nura!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar